«سؤالات درس 4» |
فرم ب: سؤالات «کامل کردنی (جای خالی)» |
«استان تجمیع» |
جملات زیر را با کلمات مناسب تکمیل کنید:
1) آیه «قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» به ترتیب به توحید و توحید در اشاره دارد. (عملی - ربوبیت)
2) با توجه به حدیث عبارات را کامل کنید.
«نیه المومن خیر من عمله»
الف) تأکید بر اخلاص در دارد. (قلب)
ب) بر اساس این حدیث حسن بر حسن تقدم دارد. (ی - فعلی)
3) هدف خلقت انسان است که جز با به دست نمیآید. (تقرب-سعی و تلاش خود انسان)
4) پیامبر (ص) بیان میدارد: راهیابی به انسان از راه رفتن مورچهای سیاه در شب تاریک بر سنگ سیاه پنهانتر است. (شرک-دل)
5) اخلاص در کاربرد دینی این است که شخص و خود را جایگاه خدا کند و عملش را فقط برای رضای خداوند همانگونه که او دستور داده است انجام دهد. (اندیشه و دل)
6) دوست داشتن؛ سخاوت؛ شجاعت و اخلاص اعمالی هستند که درجات و مراتبی دارند. (قلبی)
7) برای اینکه به یکسخن؛ درست عمل کنیم پذیرش آن کفایت نمیکند (عقلی)
8) «شعر آفرینش همه تنبیه خداوند دل است دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار» بیانگر از راههای تقویت اخلاص است. (افزایش معرفت نسبت به خداوند)
9) جوانانی که جذب جریانهای انحرافی میشوند فقط تعصب داشتند اما از بیبهره بودند. (دینی-معرفت صحیح دینی)
10) کسی که روحیه دارد بهآسانی وارد مسیر بندگی میشود. (حق پذیری)
11) دل را دو ندا بهسوی خود فرامیخواند ندای از و ندایی است. (عقل و هوس)
12) افراد حق پذیر تابع هستند و وقتی عقل آنها حقیقتی را یافت به دنبال آن میروند. (دلیل)
13) پیامبر اکرم میفرماید «هر کس چهل روز کارهای خود را خالصانه بر ای خدا انجام دهد چشمههای و از دل و زبانش جاری خواهد شد. (حکمت و معرفت)
14) شیطان اقرار کرده که توانایی فریبرا ندارد. (مؤمنان با اخلاص)
15) انسان حق ناپذیر با گفتن «دلم نمیخواهد» راه را بر خود میبندد. (رسیدن به حقیقت)
16) در اسلام شرط قبولی تمام اعمال است. (اخلاص)
17) برای خالص شدن عمل برای خداوند، باید نخست اخلاص در تحقق یابد. (اندیشه)
18) عملی که مطابق فرمان خدا انجام گیرد، دارای است. (حسن فعلی)
19) عملی که با نیت الهی انجام گیرد، دارای است. (حسن ی)
20) ا از ثمرات این است که انسان. میتواند در شرایط سخت و پیچیده حق را از باطل تشخیص دهد. (حکمت)
21) اخلاص در بندگی معنای دیگری از توحید است. (عملی)
22) ما باید از حریم اندیشه و دل پاسبانی کنیم تا آفت به آن راه نیابد و عمل ما برای خداوند انجام شود. (شرک – خالص)
23) برای اینکه عملی برای خداوند خالص شود لازم است نخست اخلاص در تحقق یابد
24) انسان مؤمن میکوشد نیتهای درونی و قلبی خود را کند تا عمل شود.
25) کسی که روحیه حق پذیر دارد در مقابل حق است و بهآسانی وارد مسیر بندگی میگردد.
26) حضرت علی (ع) فرمودند تمام اخلاص در جمع شده است.
27) پیامبر اکرم (ص) فرمودند مؤمنان با توجه بهمراتب بر یکدیگر برتری پیدا میکنند.
28) حسن ی بدین معناست که انجام دهنده کار دارای معرفت درست و است.
29) اخلاص در اندیشه مربوط به و است و اخلاص در قلب مربوط به و مرحله است.
30) در عمل خالصانه حسن به معنای این است که انجام دهنده کار دارای معرفت درست و نیت الهی باشد
31) تقرب به خدا جز با خود انسان به دست نمیآید.
32) برای اینکه عمل برای خداوند خالص شود، لازم است نخست تحقق یابد.
33) حُسن ی بدین معناست که انجام دهندۀ کار، دارای و نیت الهی باشد.
34) افراد حق پذیر تابع هستند.
35) از دیدگاه امام علی (ع): سپهسالار لشکر خدای رحمان است.
36) ریشه درخت اخلاص و بندگی توسط سوزانده میشود.
37) در هر عملی باید دو حُسن و موجود باشد.
38) همواره دو ندا، ندایی از و ندایی از دل را بهسوی خود دعوت میکنند.
39) انسان باید از حریم و پاسبانی کند تا عمل خالص برای خداوند گردد.
40) شیطان، خود اقرار کرده است که توانایی فریب دادن مؤمنان را ندارد.
41) اگر فردی برای لاغر شدن و سلامت جسم روزه بگیرد روزهاش است.
42) اخلاص در کاربرد دینی یعنی شخص خود را جایگاه خدا کند و را فقط برای رضای خداوند انجام دهد.
43) هر کس چهل روز کارهای خود را برای خدا انجام دهد چشمههای حکمت و از جاری خواهد شد.
44) در اسلام شرط قبولی تمامی اعمالی است که فرد به درگاه خداوند عرضه میدارد.
45) عمل بر اساس و بسیار ارزشمندتر و مقدستر از عملی است که با معرفت اندکی صورت میگیرد.
46) راهیابی به دل انسان از رفتن مورچهای در شب تاریک بر سنگ سیاه پنهانتر است. (شرک)
47) اخلاص مانند دوست داشتن، سخاوت، شجاعت و هر عمل قلبی دیگر دارد. (مراتبی)
گروه معارف استان یزد ,اخلاص ,انجام ,خداوند , ,انسان ,برای خداوند , اخلاص ,تحقق یابد , انسان , برای ,انجام گیرد، دارای منبع
درباره این سایت